Wednesday, June 17, 2009

S.S.P.N


SSPN

hmmmmm.....sspn, utk msa depan...adakah kamu tau pe 2 sspn????aku pn xtau sgt la tp pe yg aku phm ialah ia 1 jenis simpanan yg menguntungkn 2 pihak...1 pihak bank BSN utamanyer n 1 lg pihak penyimpan la...tp ntah la....bukn pe, tujuan aku bercerita ttg sspn 2 sbb pg td aku depositkn duit rm100 utk adik2 aku yang 2nd last n last...semasa ak dlm perjlnn hndk ke BSN komplek pKNs s.a, ak terpikir....untung nyer la bebudak skg ni kn...skg ni dh da sspn...akn dtg snng je la nk smbng belajar cth cm UiTM tp UiTM keje nk ambik duit student jer....dr 1 sem ke 1 sem asyik naik je yuran pendaftaran....bukn nk main kata jela tp hakikatnyer cm2.....dr aku wt diploma smpi ak wt degree....yuran pendaftaran mesti naik skit2....cm xikhlas sbnrnya bila wt cm2....k stop la ttg UiTM 2 wlpn sbnrnyer byk tggungjwp sepatutnyer diwt tp dabaikn....

so,

we move on msa ak dlm kete....bila smpi je bank ak terus dpt parking kete dimana ak leh park kn kete ak...cantik seh parking nyer...mksd ak ialah masuk2 jer ambik kad parking 2, terus dpt parking dpn pintu masuk...pe lg, rsa cm besh je tp xingin ak jd V.I.P pe tah lg V.V.I.P...hehehehe..bg aku, ia rsa cm hipokrit kit.....bila da je title 2, egois manusia kian tinggi n memndang yg miskin ni xbesh....klu rpat dgn yg miskin pn mgkn yg dh biasa kenal @ yg leh d"control"....cm letak cangkuk kt idung....xpn cm lalang...ikut jela mn2 angin bertiup...

lepas parking kete 2, ak pn berjln kaki ke BSN..da la dlm 5minit jln kaki coz ak sgj parking jauh dr bank coz ak rsa nk berpeluh kit wlpn berjln kaki jer...smpi2 ajer d BSN aku dgn hati yg gembiranyer pebila aku tgk xrmai pn manusia2 beratur utk dptkn service di BSN....hehehhe...ak isi jer borang sspn adik2 ak 2 then ambil no...lum smpt ak duduk terus no ak dipanggil...pe lg....gembiranyer ak...mmg la hepi coz waktu pg...sape la da sgt kt bank 2....ak pn medepositkanla duit adik2 2...msa ak kecik baya diorg xder pn simpanan cmni shinggakn skg ni tpksa la berhutang ber K2 utk smbg belajar....menyampah ak GOV ni...da simpanan cm sspn ni xnk lak ditubuhkn awal2...nasihat aku la pd GOV, bila da pe2 program @ panduan utk rakyat, yg mn menungtungkn rakyat, tolng jgn tangguh2.....menangguh 2 ibarat mencuri....teruskn je utk kebaikan rakyat....

lepas jer ak bank in kn duit adik2 2, aku pn terus la lik umh....besh gk masa dlm pjlnan lik...da la kurang 3minit baru ak smpi umh...cm pelesit ak bw...bukn pe, sakit perut....hehehehhe...urgent....hehehehe....

so,

2 la dia ttg sspn yg ak phm smpi skg ni...pd sape2 yg bc pe aku tulis ni, yg mn da terasa aku minta la maaf sgt2 coz pe yg aku katakn ni aku dpt dr pengalaman aku sndri serta pengalaman dr rakan2 aku sblm2 ni....aku mls la nk gtau detail2 lg tp sape2 terasa pedas 2 klu rsa nk ilang pedas 2 minum la air masak cos air adalh sumber utama bdn manusia...klu terasa pedas tp xnk minum air, lu PK la sendiri...tegur pn xnk sedar kesilapan sendiri....hehehehehehe....

No comments:

Post a Comment