Wednesday, September 29, 2010

~ ~puncak perdana ~ ~


assalammualaikum.....

Puncak Perdana....lokasinya berdekatan bandar Shah Alam... semalam atau lebih spesifiknya malam semalam aku ke sana....melihatkan suasana kolej asrama UiTM di sana, melihatkan keterangan cahaya di sana, aku terhenti seketika dan merenung sebentar di dalam kereta ku melihat terus ke arah tingkat asrama yang paling dekat dengan pagar kolej asrama...

Bermenung, berfikir, memerhati tingkat bangunan asrama kolej itu, aku hanya tumpu pada satu tingkat yang selalu aku perhatikan ketika menjemput si dia setiap hujung minggu selama setahun lebih sejak berpindah kampus dari Machang, Kelantan ke Puncak Perdana....tersenyum, tersentuh serta pilu setelah berusaha tapi tiada hasil...

Sedang aku melihat, teringat aku kenangan itu semasa aku selalu ke arah kampus asrama itu...dari mula dia berpindah sampailah ke hari terakhir dia di sana....suasana malam itu, hanya tuhan sahaja yang tahu bertapa pilunya perasaan aku.....

Tuhan, sungguh hebat kuasa Mu, sungguh tepat rancangan permainan Mu, aku bersyukur atas segalanya, malah aku merasa begitu hina betapa bezanya kekuatan dan perkasa Mu berbanding aku manusia biasa....kami merancang tetapi Kamu menentukannya...terima kasih Tuhan ku....Kau begitu bermakna dalam hidup ku....senang dan susah ak, Kau sentiasa ada....terima kasih Tuhan ku....

Pada si dia, aku doakan yang terbaik buatmu...aku tahu aku bukan seperti kau inginkan tapi beringatlah, bahawasanya sesuatu itu dijadikan berpasangan...aku mendoakan sahaja yang terbaik untuk mu dan aku harap kau berpuas hati dengan hasil kerja kau...terima kasih.....

So, lepas dalam 15minit aku duduk menung dan teringat, aku bergerak pulang ke rumah untuk selesaikan kerja ku yang tidak akan habis....

:) pengalaman mengajar kita...pengalaman mendidik kita....kita akan sentiasa ke hadapan jika kita tahu pilihan dan dapatkan peluang yang bijak untuk diri kita....kita menjadi bodoh jika kita ulang kesilapan kita berkali-kali....so, pepatah mengatakan "Usaha Tangga Kejayaan" adalah penting dan harus ditanamkan di dalam diri kita sebagai manusia. mengharapkan sesuatu tanpa usaha merupakan tindakan umpama "Meneguk di air yang keruh".....fikir-fikirkanlah...

assalammualaikum :)

3 comments:

  1. WOI!!!!! klu da salah bgtau...jgn bc jew...pahamkan isinya gk....post ni nk sedarkan diri ak ni je sbb ak dh makin lupakn si dia...yes!!!

    ReplyDelete
  2. miss anon...klu si dia 2 kamu, hrp fhm la nape sy menyakitkan hati awk msa besday sy...

    klu miss anon bukn si dia, thanks :) hahahahaha

    ReplyDelete